Sıkça Sorulan Sorular
İletişim bilgilerimiz ve formlarımız aracılığı ile bize ulaşabilirsiniz.
QCAR'dan nasıl araç kiralayabilirim?
QCAR'dan araç kiralamak için web sitemizi ziyaret ederek teslim alma ve bırakma tarihlerini seçmeniz yeterlidir. Araçları listeledikten sonra tercih ettiğiniz aracı seçerek hızlı ve güvenli bir şekilde "şimdi öde" veya "ofiste öde" seçenekleriyle online rezervasyon yapabilirsiniz. Şimdi öde seçeneğinde "online" ödemeye özel %30 indirim fırsatını kaçırmayın!
Araç kiralamak için hangi belgelere ihtiyacım var?
Geçerli bir sürücü belgesi (en az 1 yıllık), kimlik ya da pasaport ve adınıza ait bir kredi kartı gereklidir. Yabancı uyruklu müşteriler için ehliyetin Latin alfabesi ile düzenlenmemesi durumunda uluslararası ehliyet gereklidir.
QCAR'da kiralık araç seçenekleri nelerdir?
Ekonomik araçlardan SUV ve lüks modellere, otomatik veya manuel seçeneklere kadar geniş bir filomuz mevcuttur.Aile arabaları ve minibüsler de sunulmaktadır.Size en uygun aracı qcar.com.tr üzerinden rezervasyon sırasında seçebilirsiniz.Her türlü sorunuz için bize info@qcar.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
Rezervasyonumu nasıl iptal edebilirim?
Rezervasyonunuzu 08507553100 numaralı telefon müşteri hizmetlerimize ulaşarak iptal edebilirsiniz. İptal koşulları aşağıdaki gibidir.
Rezervasyonun kiralama saatine 1 saatten az bir süre kala iptal edilmesi halinde, rezervasyon tutarından 3 günlük kiralama ücreti ve ekstra satın alınan hizmet ve ürünler düşülerek kalan miktar 10 gün içerisinde kiralama esnasında bildirmiş olduğunuz kredi kartına iade edilir. Kiralama süresinin 3 günden az olması halinde ücret iadesi yapılmaz.
Rezervasyonun kiralama saatine 1 saatten az bir süre kala iptal edilmesi halinde, rezervasyon tutarından 3 günlük kiralama ücreti ve ekstra satın alınan hizmet ve ürünler düşülerek kalan miktar 10 gün içerisinde kiralama esnasında bildirmiş olduğunuz kredi kartına iade edilir. Kiralama süresinin 3 günden az olması halinde ücret iadesi yapılmaz.
No-Show Uygulaması
Rezervasyonda belirtilen teslim alma saatinde aracın teslim alınmaması durumunda, araç 2 saat sonra No-Show durumuna geçecek ve hiçbir gruptan araç garanti edilemeyecektir. No-Show durumundaki rezervasyonunuz, 4 saatin sonunda iptal olacaktır.
Rezervasyonumu uzatabilir miyim?
Araç müsaitliği varsa rezervasyon süresi uzatılabilir. Detaylı bilgi için 0850 755 31 00 numaralı telefondan müşteri hizmetlerimize ulaşabilirsiniz.
Rezervasyonumu kısaltırsam ücret iadesi yapılır mı?
Kısaltma durumunda kalan günlerin ücreti iade edilmez. Ancak özel durumlar müşteri temsilcisi ile görüşülerek değerlendirilir.
Rezervasyonumu nasıl iptal edebilirim?
Rezervasyonunuzu 0850 755 31 00 numaralı telefon müşteri hizmetlerimize ulaşarak iptal edebilirsiniz. İptal koşulları aşağıdaki gibidir.
Rezervasyonun kiralama saatine 1 saatten az bir süre kala iptal edilmesi halinde, rezervasyon tutarından 3 günlük kiralama ücreti ve ekstra satın alınan hizmet ve ürünler düşülerek kalan miktar 10 gün içerisinde kiralama esnasında bildirmiş olduğunuz kredi kartına iade edilir. Kiralama süresinin 3 günden az olması halinde ücret iadesi yapılmaz.
Rezervasyonun kiralama saatine 1 saatten az bir süre kala iptal edilmesi halinde, rezervasyon tutarından 3 günlük kiralama ücreti ve ekstra satın alınan hizmet ve ürünler düşülerek kalan miktar 10 gün içerisinde kiralama esnasında bildirmiş olduğunuz kredi kartına iade edilir. Kiralama süresinin 3 günden az olması halinde ücret iadesi yapılmaz.
Kiralık araç ile yurt dışına çıkabilir miyim?
Hayır, QCAR araçlarıyla yurt dışına çıkmak yasaktır. Sadece Türkiye sınırları içinde kullanılabilir.
Araç kiralama fiyatına neler dahildir?
Zorunlu trafik sigortası, hasar sorumluluk güvencesi, hırsızlık güvencesi, 7/24 yol yardımı ve araç bakımı fiyata dahildir. Ek sigorta, bebek koltuğu ve ek sürücü gibi hizmetler ekstra ücrete tabidir ve rezervasyon sırasında veya ofiste kiralama esnasında satın alınabilir.
QCAR'da ödeme nasıl yapılır?
Ödeme yalnızca kiracının kendi adına olan kredi kartı ile online ya da ofiste yapılabilir. Nakit veya debit kart ile ödeme kabul edilmez.
Ödemeyi taksitle yapabilir miyim?
Bazı kampanya dönemlerinde geçerli bankalara ait kredi kartları ile taksitli ödeme mümkündür.
Kredi kartı şart mı?
Evet, tüm kiralamalarda adına kayıtlı kredi kartı ibrazı zorunludur.
Başkasının kredi kartı ile ödeme yapabilir miyim?
Hayır, sadece kiralayan kişiye ait kredi kartı ile ödeme kabul edilir.
Kredi kartı dışında ödeme seçeneği var mı?
Hayır, yalnızca kredi kartı kabul edilmektedir.
Depozito ödeme işlemi nasıl yapılır?
Araç kiralama başlangıcında kredi kartınızdan depozito çekilir. Araç iadesi sonrasın da kartınıza geri ödenir.
Depozito ne zaman iade edilir?
Araç iadesinden sonraki 1-10 iş günü içinde otomatik olarak karta geri ödenir.
"Finansal Uygunluk" sorgusu neden yapılır?
Müşteri güvenliği için, bazı araç segmentlerinde mali geçmişi görmek amacıyla finansal uygunluk puanı kontrolü yapılabilir.
Araç kiralama için "finansal uygunluk "puanım yoksa araç kiralayabilir miyim?
Bazı düşük segmentli araçlar için "finansal uygunluk " puanı olmadan kiralama yapılabilir. Ancak bu, ofisin takdirindedir.
Aracı farklı bir şubeye teslim edebilir miyim, ek ücret var mıdır?
Evet, bu hizmet önceden belirtilmelidir ve ek ücret uygulanabilir. Online rezervasyon sırasında teslim şubesi seçerek veya ofiste kiralama esnasında bu hizmeti talep edebilirsiniz.
Aracı teslim ederken temiz mi bırakmalıyım?
Aracın detaylı temizliğe ihtiyacı olmayacak şekilde bırakılması yeterlidir. Detaylı temizlik durumlarında ekstra ücret tahsil edilecektir.
Güvence paketleri nedir ve neden almalıyım?
Araç güvencelerimiz kampanya ve fiyatlara göre değişiklik göstermektedir. İhtiyaç duyabileceğiniz ek güvencelerin ücretleri ve limitleri ile ilgili bilgi almak için, rezervasyon merkezimize veya kiralama yapacağınız şubemize danışabilirsiniz. Güvence paketlerimizin beyan hakkı limitlerini aşan hasar durumlarında, hasar bedelinin tamamı müşterilerimizden tahsil edilecektir. Beyan limitini aşan hasar durumlarında, karşılıklı anlaşma tutanağı ve kaza tespit tutanağı dışındaki raporlar geçerli olmayacaktır. Hizmetini sunduğumuz güvencelerimiz ve güvence paketlerimiz hakkında detaylı bilgi aşağıdaki gibidir.
Araç kiralamanıza ek olarak satın alabileceğiniz ürün ve hizmetlerimiz aşağıdaki gibidir. Ücret ve detayları hakkında bilgiye rezervasyon merkezimizden ve şubelerimizden ulaşabilirsiniz.
- QSilver Güvence Paketi: Muafiyet ortadan kalkar, 5.000 TL’ye kadar 1 adet beyanla 1 adet hasar onarımı karşılanır. İlave 1.000.000 TL’ye kadar İhtiyari Mali Sigortası Teminatı tanımlanır.
- QGold Güvence Paketi: Muafiyet ortadan kalkar, 8.000 TL’ye kadar 1 adet beyanla 1 adet hasar onarımı karşılanır. Araçta kaporta hasarından ayrı olarak oluşacak lastik ve ön cam hasarlarında 1 adet hasarı karşılar. İlave 1.000.000 TL’ye kadar İhtiyari Mali Sigortası Teminatı tanımlanır.
- QDiamond Güvence Paketi: Muafiyet ortadan kalkar, 10.000 TL’ye kadar 1 adet beyanla 1 adet hasar onarımı karşılanır. Araçta kaporta hasarından ayrı olarak oluşacak lastik, ön cam ve far hasarlarında 1 adet hasarı karşılar. İlave 1.000.000 TL’ye kadar İhtiyari Mali Sigortası Teminatı tanımlanır. 1 adet ruhsat ya da 1 adet plaka kaybı için 1.500 TL’ye kadar güvence altındadır.
- Lastik Cam Far: Lastik, ön cam, far güvencesidir. Araçta kaporta hasarından ve çarpma çarpışmalardan ayrı olarak oluşacak hasarda 1 adet lastik, ön cam veya far kullanıcı imzalı beyanı ile güvence altına alınır.
- Muafiyetsiz Güvence: Tüm araç gruplarında 30.000TL ‘ye kadar olan kaporta hasar muafiyetini ortadan kaldırır.
Araç kiralamanıza ek olarak satın alabileceğiniz ürün ve hizmetlerimiz aşağıdaki gibidir. Ücret ve detayları hakkında bilgiye rezervasyon merkezimizden ve şubelerimizden ulaşabilirsiniz.
- Çocuk Koltuğu ve Yükseltici
- Navigasyon
- Adrese Teslim ve İade (Kiralama yapılacak şubeden bilgi alınmalıdır.)
- Genç Sürücü Hizmeti
- Ek Sürücü Hizmeti
Ek sürücü hizmeti nedir?
Ek sürücü hizmeti, aracı sizin dışınızda bir kişinin daha kullanabilmesi için alınan bir hizmettir. Ek sürücünün bilgileri sözleşmeye dahil edilir.
Araç başkası tarafından kullanılabilir mi?
Yalnızca sözleşmede adı geçen kişiler aracı kullanabilir. Aksi durum sigorta kapsamı dışında kalır.
Ek sürücü eklemek ücretli mi?
Evet, günlük belirli bir ek sürücü ücreti alınır. qcar.com.tr adresinden rezervasyon sırasında ödeme yapabilir veya ofiste ek sürücü ekleyebilirsiniz
Bebek/çocuk koltuğu temin ediliyor mu?
Evet, ekstra ücret karşılığında bebek ve çocuk koltuğu kiralama seçeneği sunulmaktadır. qcar.com.tr adresinden rezervasyon sırasında ödeme yapabilir veya ofiste bebek ve çocuk koltuğu ekleyebilirsiniz.
QCAR’da kilometre sınırı var mı?
Km sınırları araç grupları ve rezervasyonun uzunluğuna göre değişiklik göstermektedir. Online rezervasyon sırasında km bilgisini kontrol edebilir ve filomuza https://qcar.com.tr/filomuz adresinden ulaşabilirsiniz.
Rezervasyonumu kısaltırsam ücret iadesi yapılır mı?
Kısaltma durumunda kalan günlerin ücreti iade edilmez. Ancak özel durumlar müşteri temsilcisi ile görüşülerek değerlendirilir.
Kilometre sınırı aşılırsa ne olur?
Aşım durumunda her kilometre için ekstra ücret alınır. Bu ücret, sözleşmede açıkça belirtilir.
QCAR’da yakıt politikası nasıldır? Yakıtı eksik iade edersem ek ücret alınır mı?
Araçlar hangi seviyede teslim edildiyse, aynı seviyede iade edilmelidir. Eksik iade durumunda yakıt ücreti alınır.
Yol ve köprü (HGS/OGS) ücretleri nasıl ödenir?
Araçlar HGS ye tanımlıdır. Geçiş ücretleri sonradan kredi kartınızdan tahsil edilir.
HGS geçişlerinde sonradan ödeme yapılır mı?
Evet, geçiş kayıtları birkaç gün içinde sisteme yansır ve ödemeniz gerçekleştirilir.
Yol geçiş ücretlerini nasıl takip edebilirim?
Geçişler kira bitiminde plakaya yansır ve tarafınıza ayrıntılı şekilde raporlanır.
Kiraladığım araç bozulursa ne yapmalıyım?
0850 757 31 00 numaralı Müşteri Hizmetlerini arayarak 7/24 yol yardım alabilirsiniz. Gerekiyorsa size ikame bir araç yönlendirilir.
Arıza durumunda bana yeni araç verilir mi?
Evet, arıza kullanıcı kaynaklı değilse ikame araç sağlanır.
Lastiğim patlarsa ne yapmalıyım?
0850 757 31 00 numaralı telefonumuzdan Müşteri Hizmetlerine ulaşarak lastik desteği talep edebilirsiniz.
Kaza yaparsam ne yapmalıyım?
- Tek taraflı kazalarda Trafik Polisi ya da Jandarma çağırarak rapor tutturun.
- Çift taraflı kazalarda karşılıklı kaza tutanağı düzenleyin. (Tutanakla birlikte karşı tarafın ehliyet, ruhsat ve sigorta poliçesinin fotoğraflarını çekin.)
- Olay yerinin fotoğraflarını çekin (tüm araçlar, plakalar, geniş açı vs.).
- Aracın kullanılabilir durumda olmadığını düşünüyorsanız, bize 0850 757 31 00 numaralı telefondan ulaşarak çekici talep edebilirsiniz.
Kaza sırasında polis çağırmalı mıyım?
Tek taraflı kazalarda polis raporu zorunludur. Çift taraflı kazalarda karşılıklı kaza tespit tutanağı tutturulabilir.
Trafik cezaları nasıl kontrol edilir?
Trafik cezaları, kiralık araç bildirim sistemi üzerinden müşterilere iletilir. E-devlet üzerinden görüntülenebilir.